Kulturystyka

Dieta dla kulturystów

Okazuje się, że doskonałe wyniki osiągnąć można w kulturystyce nie tylko poprzez wytężone ćwiczenia siłowe na siłowni. Liczy się również dieta dla kulturystów, która ma w tym przypadku ogromne znaczenie. Idealny dobór składników posiłków a nawet pory konsumpcji sprzyjać mogą rozbudowie mięśni. Co więcej, intensywny trening musi być wspomagany właściwą dietą tak, by regenerować siły i wytwarzać niezbędną energię poprzez dostarczanie niezbędnych wartości odżywczych.

Jak potwierdzi każdy trener, który ukończył profesjonalny kurs instruktora kulturystyki, kulturysta (zarówno amator jak i zawodowiec) powinien spożywać od 5 do 7 posiłków każdego dnia. W każdym daniu musi być zawarta odpowiednia ilość białka, węglowodanów i tłuszczy. Te składniki muszą być dostarczane w odpowiednich proporcjach biorąc pod uwagę poszczególne fazy treningowe, na przykład fazę siły, fazę wzrostu, fazę odchudzania czy fazę regeneracji.

Posiłki powinny być spożywane nie dłużej niż godzinę po wstaniu jednak nie później aniżeli 2 godziny przed pierwszym treningiem. Co ważne, zaraz po treningu należy dostarczyć do organizmu komplet witamin i wartości odżywczych w postaci odżywki węglowodanowej – zamiennikiem może być tutaj posiłek z dużą zawartością węglowodanów. Niezwykle ważne są też aminokwasy, to składniki niezbędne do rozbudowy mięśni. Każdy kulturysta powinien też w ciągu jednej doby wypijać co najmniej 3 litry wody.

Jakie więc składniki żywieniowe powinny znaleźć się w codziennej diecie kulturysty? To na pewno produkty zbożowe, takie jak płatki, kasze makarony. Dobroczynne są również warzywa strączkowe, produkty mleczne, chude mięso, chude ryby oraz proszek proteinowy. Kulturystom zaleca się spożywanie dużych ilości oliwy z oliwek, oleju rzepakowego, orzechów czy awokado – właśnie w tych produktach znajduje się ogromna ilość tłuszczy jednonienasyconych.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *