co jeść przed i po treningu

Dlaczego w treningu dieta jest bardzo ważna?

Dbaj o to co jesz

Rozwój fizyczny to bardzo ciekawa sprawa. Warto jest zainwestować w rozwój swojej sylwetki, nie dosyć że będziemy czuć się lepiej to w dodatku, będziemy mieli lepsze samopoczucie. Sport jest nierozłącznie związany ze zdrowiem, dlatego każdy trening z trenerem personalnym, czy wyjście na basen warto potraktować jako inwestycję a nie wydatek, takie myślenie zdecydowanie pomaga.

Jeżeli mówimy o zdrowiu to rzecz związana z nim i to bardzo to dieta bez odpowiedniej diety nic nie osiągniemy, trzeba zdać sobie sprawę z tej ważnej reguły. Dieta, polega na znajomości własnego organizmu, nikt nam nie może powiedzieć jak powinniśmy się odżywiać jeżeli sami tego nie wiemy.

Co jeść przed i po treningu?

W diecie wyróżniamy trzy podstawowe budulce naszego ciała,
białko – po to aby budować nasze ciało potrzebujemy białka, mięśnie używają białka do rozrostu, białko wiąże też znakomicie wodę, dzięki czemu mięśnie są większe, oczywiście nie można przesadzać z dziennym zapotrzebowaniem na białko, dla osób ćwiczących na siłowni to około 150 gram (tutaj tak ciekawostka alkohol ścina białka – dlatego jeśli ćwiczymy nie powinniśmy spożywać alkoholu)

tłuszcze – pozornie tłuszcze kojarzą się z czymś co powinniśmy unikać ale w rzeczywistości tak nie jest, bez tłuszczy ludzki organizm nie mógłby normalnie funkcjonować. Tłuszcze dzielimy na te złe i dobre, najlepsze źródło tłuszczy to olej lniany, ryby, natomiast najgorsze to tłuszcz rzepakowy i tłuszcz zwierzęcy, to on powoduje cholesterol a w następstwie tego choroby krążenia, może wywołać zawał lub niedokrwienie różnych części ciała.

węglowodany – to one dają nam energię do funkcjonowania bez nich nie jesteśmy w stanie normalnie żyć. Największy problem z węglowodanami jest to że są one dostarczane w zbyt dużej ilości, taki proces powoduję gromadzenie się tkanki tłuszczowej. Węglowodany najlepiej dostarczać z naturalnych źródeł np. owoce, warzywa, płatki owsiane.

Coś na koniec

Dzięki zbilansowanej diecie osiągniemy dobre wyniki przy budowaniu ciała, nie „zalejemy się” oraz będziemy lepiej się czuć. Wbrew pozorom dieta nie musi być droższa niż zwykłe posiłki wystarczy tylko wszystko racjonalnie dobrać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *