Jak znaleźć się na listach Spotify

Gdzie podzielisz się swoją muzyką w sieci?

Aktualnie ciężko jest znaleźć dobrze prosperującą firmę, o której nie byłoby wzmianki w Internecie. Trudno się dziwić – gdy chcemy kupić sobie nowe buty, wystarczy, że wpiszemy kilka słów w wyszukiwarkę i mamy możliwość przeglądania tysięcy rodzajów i kolorów obuwia. Rynek internetowy z każdym dniem rozwija się coraz bardziej, a część przedsiębiorstw nie tylko nim się wspomaga, ale wręcz opiera swoją działalność na sieci. Internet stał się także jednym z najlepszych miejsc do promowania marki lub własnego wizerunku. Z tego właśnie powodu sieć stała się niezwykle przydatnym, a może nawet obowiązkowym narzędziem dla młodych artystów, którzy chcą zaistnieć w świecie muzyki. Aby to było możliwe, muszą regularnie zostawiać po sobie ślad w internecie. Mowa tu nie tylko o nowych utworach, ale również o aktywności na portalach społecznościowych. Facebook oraz Twitter to doskonałe środowisko, gdzie możemy podzielić się z fanami nowinkami z naszego życia, zapowiedzieć najbliższe wydarzenia, poznać opinie i oczekiwania słuchaczy, a nawet wejść z nimi w rozmowę.
Mimo to, muzyk nie wybije się ponad konkurencję bez twórczości na co najmniej dobrym poziomie i jeszcze lepszym marketingu.
Gdzie więc najlepiej udostępniać swoją muzykę? Z pomocą przychodzą najpopularniejsze platformy streamingowe, które zna każdy młody człowiek. Spotify, Soundcloud, Tidal to tylko niektóre z serwisów, gdzie możemy wrzucić muzykę i obserwować liczby odsłuchań. Jak znaleźć się na listach Spotify? Wszystkie informacje można znaleźć w specjalnej zakładce „dla artystów”. Nie można także zapomnieć o YouTube, czyli najbardziej popularnym serwisie z filmami wideo na świecie. Zaletą tej platformy jest możliwość dodania utworu wraz z teledyskiem, dzięki czemu można jeszcze skuteczniej trafić do szerszego grona słuchaczy. Aby zacząć udostępniać muzykę na popularnym YT, wystarczy założyć własny kanał, a następnie zadbać o jego rozkręcenie. Możemy także skorzystać z pomocy dystrybutorów muzycznych, którzy oferują udostępnianie cudzej muzyki na własnych kanałach, które są subskrybowane przez tysiące osób.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *