regały sklepowe

Jak wpływa ekspozycja towaru na sprzedaż?

Zakupy są czynnością wykonywaną przez nas każdego dnia. Zarówno rano, jak i wieczorem czekają na nas różne produkty, które przyciągają uwagę. Dlatego coraz trudniej jest się oprzeć pokusie zakupu atrakcyjnie wyglądającym produktów.

Merchandising jest obszarem, który jasno określa warunki, jakie powinna spełnić ekspozycja towaru na sklepowych półkach. Połączenie porządku i strategii stanowi połączenie, które pozwala zwiększyć sprzedaż produktów każdego dnia. A co za tym idzie, zwiększy się również zysk dla sklepu.

Ułożenie produktów na półkach jest zawsze przemyślanym działaniem. Najlepszym przykładem takiej sytuacji są regały sklepowe z dużą ilością produktów. Dlatego w zasięgu wzroku klientów są drogie produkty. Na niższych półkach możemy trafić na produkty, które są tańsze. Oczywiste jest, że częściej klienci sięgają po produkty, które widzą. Podobnie jest w przypadku podziału na marki.

Innym rozwiązaniem związanym z atrakcyjną ekspozycją towaru jest obszar, w którym sprzedawana jest prasa. Stojak na gazety pozwala wyeksponować prasę w estetyczny i przejrzysty sposób. Pogrupowane na kategorie tytuły przyciągają uwagę klientów zaraz po wejściu do sklepu. Zdarzyć się może również że trafimy na osobę przeglądającą konkretne tytuły. Wszystko za sprawą odpowiednio przygotowanej ekspozycji.

Zaraz po ekspozycji towarów wykorzystywana jest gra kolorów i zapachów, która działa bezpośrednio na zmysły klientów. Takim działanie jest przyciągnięcie uwagi klienta poprzez kolorowe i połyskujące owoce. Trudno jest się oprzeć pięknym czerwonym jabłkom, które wyglądają na soczyste i świeże.

Drugą część tej metody stanowi aromat, który towarzyszy produktom z danego działu. Stosowany jest on najczęściej w przypadku stoiska z owocami oraz pieczywem.
Wspomniane powyżej metody to tylko nieliczne z rozwiązań, na które możemy trafić w sklepach. Jeśli decydujemy się na zrobienie zakupów, to warto robić je w sposób przemyślany i zaplanowany. W ten sposób unikniemy kupienia rzeczy, których nie mieliśmy na liście zakupów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *