Opakowanie produktu powinno być przejrzyste i informować o wszystkich potrzebnych informacjach dla konsumentów. Dobre opakowanie powinno również zabezpieczać produkt przed transportem, czy psuciem się. Jednak należy zauważyć, że już od lat 50. XX wieku opakowania produktów miały również przyciągać wzrok. Powiedzenie “nie oceniaj książki po okładce” pasuje tutaj idealnie.
Czy opakowanie jest rzeczywiście tak ważne?
Opakowanie produktu jest niesamowicie ważne. Współcześni konsumenci najczęściej kierują się ładnym wyglądem produktu, często w ogóle nie sprawdzają jego składu. Oprócz zapewnienia odpowiedniej informacji, opakowanie produktu powinno sprawić, że klient zapamięta markę i będzie dobrze ją kojarzył.
Co wpływa na atrakcyjność opakowania?
Kartonowe, czy plastikowe pudełka mogą zwracać uwagę, przykuwać wzrok. Ważna jest przede wszystkim kolorystyka opakowania i ilustracje. Oprócz tego warto pamiętać o kształcie opakowania, które powinno być poręczne, ale też nietuzinkowe. Na przykład, producenci piwa sprzedawanego w szklanych butelkach mogą pomyśleć o dodaniu wypukłych elementów do butelki.
Projektowanie graficzne opakowań — co wziąć pod uwagę?
Projektując opakowanie dla produktu, należy wziąć pod uwagę wiele aspektów. Ważna jest kolorystyka, kształt produktu, sposób jego przechowywania, użyteczność dla klienta i wiele innych. Ale oprócz tych aspektów należy również pomyśleć o całej historii produktu. Na przykład, projektując etykiety spożywcze na musztardy, warto umieścić na nich ilustrację gorczycy, albo kojarzącą się z regionem, z którego ona pochodzi.