Każdy twórca chce znaleźć odbiorców tego, co tworzy, a jeśli może jeszcze na tym zarobić, wtedy pasja znakomicie potrafi połączyć się się z pracą. Przestrzeń wirtualna stwarza świetne możliwości także dla początkujących twórców. Jest wiele serwisów, gdzie można umieścić własne utwory. Schody zaczynają się jednak, gdy w grę wchodzi promowanie muzyki. Nie każdy twórca ma na to pomysł, a za skuteczne działania odpowiada wcześniej zaplanowane, strategiczne podejście. Jednym z rozwiązań jest skorzystanie z profesjonalnej pomocy agregatora treści cyfrowych.
Najogólniej mówiąc jest to podmiot, który podejmuje wszelkie działania z zakresu dystrybucji, a także promocji twórczości danego artysty. Współpracuje on nie tylko z samymi muzykami, ale także z wytwórniami. Skala jego działań jest naprawdę szeroka i śmiało można powiedzieć, że są to działania kompleksowe — skuteczne promowanie muzyki to natomiast dla artysty możliwości zarabiania na tym, co kocha robić najbardziej.
Taka współpraca bywa nieoceniona zwłaszcza na początku artystycznej drogi, gdzie każde wsparcie ma znaczenie digital distributor może wyznaczyć dobrą ścieżkę, którą należy podążać, by prędzej czy później odnieść upragniony sukces.
Co należy do zadań agregatora muzyki?
Jak już zostało wspomniane wcześniej, działania agregatora treści cyfrowych są kompleksowe, bo tylko działając kompleksowo, można sprawić, żeby dany artysta oraz jego twórczość zaistniała w muzycznym świecie. Działania, o których mowa, to m.in.:
- dystrybucja i publikacja utworów w sieci — jednym z podstawowych działań agregatora treści jest udostępnianie twórczości danego artysty odbiorcom. Zazwyczaj utwory są wrzucane na najpopularniejsze platformy streamingowe: Spotify, Tidal, YouTube, Apple Music itd.,
- optymalizacja treści, przygotowanie contentu, odpowiednie opisanie utworów itd.,
- prowadzenie konta na największych serwisach muzycznych — Youtube, Spotify, Tidal itd.,
- promocja muzyki — może to być zarówno reklamowanie na samych serwisach, np. promocja w Tidal, jak i promocja w sieci. Szeroko zakrojone działania pozwolą dotrzeć do sprecyzowanej grupy odbiorców i poszerzyć jej grono,
- publishing — wykorzystanie danych utworów w różnego rodzaju projektach, które również wpływają na rozreklamowanie twórczości artysty.
Profesjonalny agregator treści cyfrowych jest w stanie zapewnić kompleksowość oferowanych usług. Dokładny rodzaj działań jest każdorazowo ustalany indywidualnie, gdyż każdy artysta potrzebuje nieco innego wsparcia.