Jak znaleźć się na listach Spotify

Gdzie podzielisz się swoją muzyką w sieci?

Aktualnie ciężko jest znaleźć dobrze prosperującą firmę, o której nie byłoby wzmianki w Internecie. Trudno się dziwić – gdy chcemy kupić sobie nowe buty, wystarczy, że wpiszemy kilka słów w wyszukiwarkę i mamy możliwość przeglądania tysięcy rodzajów i kolorów obuwia. Rynek internetowy z każdym dniem rozwija się coraz bardziej, a część przedsiębiorstw nie tylko nim się wspomaga, ale wręcz opiera swoją działalność na sieci. Internet stał się także jednym z najlepszych miejsc do promowania marki lub własnego wizerunku. Z tego właśnie powodu sieć stała się niezwykle przydatnym, a może nawet obowiązkowym narzędziem dla młodych artystów, którzy chcą zaistnieć w świecie muzyki. Aby to było możliwe, muszą regularnie zostawiać po sobie ślad w internecie. Mowa tu nie tylko o nowych utworach, ale również o aktywności na portalach społecznościowych. Facebook oraz Twitter to doskonałe środowisko, gdzie możemy podzielić się z fanami nowinkami z naszego życia, zapowiedzieć najbliższe wydarzenia, poznać opinie i oczekiwania słuchaczy, a nawet wejść z nimi w rozmowę.
Mimo to, muzyk nie wybije się ponad konkurencję bez twórczości na co najmniej dobrym poziomie i jeszcze lepszym marketingu.
Gdzie więc najlepiej udostępniać swoją muzykę? Z pomocą przychodzą najpopularniejsze platformy streamingowe, które zna każdy młody człowiek. Spotify, Soundcloud, Tidal to tylko niektóre z serwisów, gdzie możemy wrzucić muzykę i obserwować liczby odsłuchań. Jak znaleźć się na listach Spotify? Wszystkie informacje można znaleźć w specjalnej zakładce „dla artystów”. Nie można także zapomnieć o YouTube, czyli najbardziej popularnym serwisie z filmami wideo na świecie. Zaletą tej platformy jest możliwość dodania utworu wraz z teledyskiem, dzięki czemu można jeszcze skuteczniej trafić do szerszego grona słuchaczy. Aby zacząć udostępniać muzykę na popularnym YT, wystarczy założyć własny kanał, a następnie zadbać o jego rozkręcenie. Możemy także skorzystać z pomocy dystrybutorów muzycznych, którzy oferują udostępnianie cudzej muzyki na własnych kanałach, które są subskrybowane przez tysiące osób.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.