Standy reklamowe to inaczej stojaki, które są jednocześnie nośnikiem treści reklamowych. Standy bardzo dobrze wspomagają działania marketingowe, gdzie ważna rolę odgrywa przekaż rysunków graficznych. Jest świetnym narzędziem reklamowym na różnych pokazach, wystawach, targach, punktach sprzedaży i obsługi klienta. Bardzo dobrze sprawdzają się jako stojaki reklamowe na korytarzach i miejscach, gdzie przechodzi bardzo dużo ludzi. Jest kilka rodzajów standów reklamowych, które mogą pełnić wiele funkcji.
Stojak kartonowy
Jest to najbardziej powszechny rodzaj standów reklamowych. Wykonane są z papieru, więc jest lekki, przestronny i bardzo mobilny. Stojaki reklamowe są łatwe w produkcji i tanie. Ich montaż nie jest skomplikowany w porównaniu do standów wykonanych z tworzyw sztucznych. Kartonowe standy mają możliwość adaptowania swoich kształtów. Standy kartonowe idealnie wzbogacają przekaz marketingowy, więc mogą być wykorzystywane jako narzędzie informacyjne i ekspozycyjne oraz jako stojak na ulotki.
Ekspozycyjny stojak kartonowy
Stojak zrobiony z grubej tektury, który pełni funkcje prezentacji lekkich towarów o małych rozmiarach. Powierzchnia świetnie nadaje się na umieszczenie treści graficznych i reklamowych. Idealnie nadaje się do wyeksponowania towaru.
Opakowanie Ekspozycyjne
Stand wykonany z opakowania wielokrotnego użytku. Pozwala na ekspozycje produktów bez potrzeby umieszczania ich na półki. Uniwersalne wykonanie pozwala na umieszczanie dużej ilości półek.
Specyficzne stojaki
Stojaki mogą mieć różne kształty. Każdy natknął się na standy przypominające bohaterów Gwiezdnych Wojen. Stojaki wykonane w formie bohaterów filmowych, czy bajkowych mają na celu wypromowania miejsca. Są stojaki małe displayowe oraz takie wielkie jak szafy. Stojak na ulotki, czy na gazety oprócz funkcji ekspozycyjnej, wykonuje usługi kolportażu, więc nie trzeba wynajmować pracownika. To jest świetne rozwiązanie aby zaoszczędzić pieniądze.