Niestandardowe przekazy reklamowe z całą pewnością zwracają uwagę o wiele bardziej niż te tradycyjne. Czy jednak są tak samo skuteczne? Czy chodzi jedynie o zauważenie reklamy, a może jednak marketingowcom powinno zależeć bardziej na wywołaniu potrzeby nabycia danego produktu albo usługi? Właśnie taki impuls przekłada się przecież na zyski firmy. Pewne jest, że na niektóre grupy docelowe działają nietypowe formy reklamy. Zawsze dobiera się je tak, by optymalnie dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów.
Znana jest reklama ambientowa, popularna jest też reklama ruchoma. Coraz częściej wykorzystuje się też specyficzne nośniki – billboard na ścianie budynku nie jest już żadnym zaskoczeniem ani nie zwraca uwagi. Czasami lepiej postawić na skromny przekaz informacyjny, by dotrzeć do klientów. Wszystko zależy od ich nastawienia do chwytów marketingowych.
Dobrym przykładem może być reklama na samochodzie. Auta mogą być oklejane reklamą, wykorzystuje się też ramki reklamowe do tablic rejestracyjnych. Wtedy przekaz akcentuje się w naprawdę niewielkiej formie, ale za to celnie. Taka reklama trafia tylko do zmotoryzowanych. Na ramkach może znaleźć się jedynie logotyp firmy, hasło reklamowe albo dane teleadresowe. Tyle wystarczy, by treść została zapamiętana.
Niektórzy uznają, że potencjalnych klientów trzeba zaskakiwać. Chcecie kilka przykładów nietypowej reklamy? Przejście dla pieszych w kształcie frytek z Mc Donalds’a, auto na wzór puszki z napojem, właz do studzienki kanalizacyjnej jako rożen to tylko niektóre z nich. Rzeczywiście wyobraźnia działu kreatywnego nie zna granic, a przekazy są coraz bardziej odważne i zaskakujące.
Warto brać pod uwagę, że standardowa forma reklamy w prasie, radiu czy telewizji nie jest już tak skuteczna, jak jeszcze kilka lat temu. W czasach ogromnej konkurencji praktycznie w każdym sektorze rynku trzeba wykazać się naprawdę świetnym pomysłem, by móc pozyskiwać nowe grono klientów i utrzymać tych, którzy już nimi są. Właśnie od tego zależy pozycja firmy na rynku i generowane zyski.