Reklama jest podstawowym działaniem mającym na celu pozyskanie nowych klientów. Głównym jej zadaniem jest atrakcyjne przedstawienie działalności firmy oraz promowanie świadczonych usług. Nie można jednak zapominać o dostępnych formach reklamy, które pozwolą zwiększyć grono osób potencjalnie zainteresowanych produktem lub usługą.
Internet i inne media
Dzisiaj praktycznie nie ma osób, które nie zetknęły się z reklamą w mediach. Telewizja i radio to podstawowe „ścieżki”, którymi marki docierają do swoich klientów. Mimo popularności tej metody wiele osób coraz częściej decyduje się zmienić kanał lub stację, gdy reklama jest długa i dręcząca. Dzieje się tak, ponieważ przekaz jest zbyt mało interesujący lub narusza swobodny odbiór informacji poprzez zbyt głośne dźwięki, lub zbyt intensywne kolory. Nieco inaczej wygląda sytuacja w przypadku mediów społecznościowych, gdzie możemy bezpośrednio wejść w konwersację z klientami poprzez aktywność na fun page’u. Ważna jest tutaj dobrze zorganizowana komunikacja pozwalająca uniknąć sytuacji skutkujących negatywnymi opiniami.
Reklama drukowana
Starym i dobrym sposobem reklamowania swojej działalności są materiały drukowane. Każdy chociaż raz będąc w banku, przeglądał ulotki z poszczególnymi produktami bankowymi. Taka sytuacja jest przykładem pierwszego kontaktu, gdy zainteresowana osoba poszukuje jasnej i rzetelnej informacji na temat danej usługi. Jeśli nie będą spełnione podstawowe warunki, to możemy spotkać się z sytuacją, gdy po kilku sekundach czytania taka osoba opuści placówkę.
Przyciągnięcie uwagi klienta jest głównym czynnikiem, na który stawia coraz więcej firm. Można zobaczyć to na przykładzie największych firm, które w wyścigu za klientem prześcigają się w różnych rozwiązaniach. Jedni stawiają na układ inni natomiast na technologię.
Wykorzystanie nowoczesnych technologii druku jest sposobem na zwiększenie atrakcyjności, które chcemy przekazać. Przykładem może być druk w technologii 3DS, który charakteryzuje wypukłość i struktura. Połączenie lakieru oraz folii pozwala uzyskać efekt wypukłych elementów, które mogą mieć gładką lub porowatą powierzchnię. Takie połączenie określane jest jako cyfrowe uszlachetnienie, które wzmacnia przekaz poprzez dotyk. W trakcie czytania mamy możliwość poczuć tekst, co stanowi element wyróżniający wobec powszechnie znanych form wydruku.