Reklama w miejscu sprzedaży ma nie tylko wywołać potrzebę zakupową, ale skłonić do finalnego zakupu. To przekaz głównie informacyjny. Przydaje się więc stojak na ulotki, stand reklamowy albo współpraca z hostessą, która rozdaje zainteresowanym katalogi, broszury czy drobne gadżety nawiązujące do działalności firmy. W miejscu sprzedaży sprawdzają się też plakaty czy niewielkie banery. Ważne, by na wszystkich materiałach drukowanych znalazły się informacje dotyczące oferty, jaką proponuje firma.Reklama w miejscu sprzedaży wykorzystywana może być stale albo cyklicznie, na przykład w ramach promocji specjalnej oferty. Informuje się wtedy potencjalnych odbiorców o rabacie cenowym czy dodatkowych bonusach.
Warto, by materiały typu POS były zawsze dostępne dla klientów. Stojak na ulotki najlepiej ustawić tuż przed wejściem do punktu handlowego bądź usługowego, ewentualnie przy kasie albo w głównym ciągu komunikacyjnym. Chodzi o to, by taka reklama nie była zbyt nachalna, ale jednak zauważalna. Klient ma mieć poczucie samodzielnego podejmowania decyzji i zdobywania wiedzy o produkcie czy usłudze, na której zależy mu najbardziej.
Należy podkreślić, że reklama w miejscu sprzedaży cieszy się dużą popularnością i doskonałą skutecznością, jeśli pod uwagę weźmiemy koszty takiego przekazu. Wydruk ulotek i innych materiałów reklamowych nie jest drogi, a same dystrybutory również stanowią niedużą, ale jednak jedną na długi czas inwestycję. Stojak na ulotki kosztuje kilkaset złotych, a może służyć przez wiele lat i w różnych miejscach – sprawdza się przecież nie tylko w miejscu sprzedaży, ale także na rozmaitych targach, konferencjach, spotkaniach biznesowych czy kongresach.
Nie ma wątpliwości, że reklama w miejscu sprzedaży jest potrzebna, ale każdy musi dokładnie zaplanować przekaz, jaki ma trafić do potencjalnych odbiorców. Najlepiej, by taka prowadzona była stale, bo tylko wtedy ma szansę trafić do szerokiego grona klientów. Dobrze również zastanowić się nad informacjami, które znajdą się na takich materiałach. Ulotka nie daje możliwości zawarcia szczegółowej oferty ani krzykliwych haseł, które działałyby na emocje. Ma informować, kierować klienta prosto do punktu sprzedażowego. Musi zachęcać, ale nie sugerować reklamy, bo dzisiejsi konsumenci nie łapią się już na tanie chwyty.