Muzyka w reklamie jest dzisiaj elementem wręcz niezbędnym. To właśnie ona wpływa na budowanie odpowiednich emocji i skłania tu odpowiednim decyzjom odbiorców. Muzyka to nie tylko tło, to bardzo często jeden z głównych elementów, który wpływa na powodzenie danej reklamy.
Musimy wiedzieć, że to niejednokrotnie właśnie muzyka sprawia, że obraz odbierany jest w określony, zamierzony sposób. Ścieżka dźwiękowa może budować napięcie, wzbudzać poczucie strachu bądź potęgować humor. Od tego, jaka muzyka zostanie dobrana do reklamy zależeć może jej powodzenie.
Pamiętajmy, że spoty reklamowe muszą posiadać odpowiedni dobór muzyki jeszcze na etapie tworzenia wstępnego scenariusza reklamy. Sama produkcja filmów reklamowych zakłada jeden, wybrany utwór muzyczny i chociaż ten dodawany jest najczęściej na etapie post produkcji to warto wiedzieć, że niedopasowanie utworu do charakteru reklamy może skutkować jej niepowodzeniem.
Najczęściej utwory muzyczne komponowane są specjalnie na potrzeby danego spotu. Zdarza się również tak, że do spotu dobierany jest utwór dobrze już znany, to na przykład przebój aktualnych list przebojów – wtedy niezbędne jest uzyskanie praw autorskich. Prostą metodą na uzyskanie właściwej muzyki jest również wykupienie licencji na tzw. stockach – to baza muzyczna, z której można dobierać utwory na potrzeby produkcji.
Bez względu na to, skąd czerpana będzie muzyka do reklamy jest ona z całą pewnością jednym z kluczowych elementów jej odpowiedniego odbioru i powinno brać się ja pod uwagę już na samym początku kreacji spotu.