projektor interaktywny

Jak rozwijać aktywność ruchową poprzez zabawę?

Otyłość jest problemem, który dotyczy ludzi na całym świecie. Określana często jako epidemia XXI wieku coraz częściej dotyka dzieci, co jest wyjątkowo niepokojącym zjawiskiem. Jest to problem, który z roku na rok narasta i występuje również w Polsce. Wynika on z wielu przyczyn, jedną z nich jest również nie wystarczająca aktywność ruchowa wśród dzieci.

O otyłości mówi się głośno od kilkunastu lat. Niegdyś za miejsca borykające się głównie z tym problemem uważane były kraje zachodnie, dzisiaj jednak problem ten dotyczy również Polski. Otyłość i nadwaga wśród dzieci są wyjątkowo niebezpieczne, ponieważ wpływa na stan zdrowia oraz jakość życia. W wyniku czego zwiększa się ryzyko zachorowalności na groźne choroby jak cukrzyca i nadciśnienie.

Problem nadwagi wynika z wielu czynników. Pierwszym z nich są niewłaściwe nawyki żywieniowe, które powodują, że normalne dotychczas posiłki zawierające owoce i warzywa obecnie opierają się w szczególności na fast foodach, słodyczach i słodkich napojach. Niejedzenie śniadania i zastępowanie tradycyjnych domowych posiłków produktami bogatymi w tłuszcze oraz cukier w znaczny sposób przyczyniają się do przyrostu tkanki tłuszczowej.

Kolejną przyczyną nadwagi wśród dzieci jest siedzący tryb życia. Ten czynnik bezpośrednio jest związany z brakiem aktywności fizycznej. Obecnie zaledwie 30% dzieci wykonuje aktywności ruchowe, które są w stanie zaspokoić potrzeby fizjologiczne organizmu. Dlatego ważne jest, aby zadbać o zapewnienie miejsc, w których dzieci, będą mogły rozwijać swoją aktywność.

Odpowiednie wyposażenie sali zabaw oraz szkół pozwala zwiększyć zainteresowanie dzieci podejmowaniem aktywności fizycznej. Z tą myślą powstała projektor interaktywny, który poprzez ruch uczy, bawi i rozwija. Ciekawe zajęcia poza lekcyjne opierające się na ruchu są szansą na walkę z problemem, który stale się rozwija.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *